Ei mulla taida mitään sen kummempaa asiaa olla taaskaan. On vaan niin hyvä mieli, että houkutti tulla kertomaan siitä. Ei mitään uutta ja ihmeellistä syytä kuitenkaan, niitä entisiä vain.

  • Käytiin eilen leffassa ennakkonäytöksessä katsomassa Saw V. Minä tykkäsin ja Tärkeäkin taisi viihtyä, vaikka ei se selvästi yhtä ihastuksissaan ollut kuin minä. Leffa oli ahdistava, kuten arvasinkin, mutta sopivassa määrin. Täytyypä ruveta katselemaan leffahyllyyn täydennystä noista leffoista. Täytyisikin oikeastaan kirjoittaa lista hankintalistalla olevista leffoista, jotta sitten tilatessa muistaa, mitä kaikkea pitikään etsiä. Aina joku muuten unohtuu.
  • Löysin Facebookista pari lukioaikaista luokkakaveria, joista en ole kuullut vuosikausiin mitään. Viestejä on vaihdeltu jo useampia ja niistä on tullut kovin hyvä mieli. Toisen kanssa suunnitellaan jo kaljalla käyntiä, kun käyn Helsingin suunnalla työreissulla. Mun pitäisi tosin tavata siellä suunnalla noin tuhatta muutakin ihmistä...
  • Tärkeä on IHANA! Se lähettää söpösiä tekstiviestejä joka päivä töistä, auttaa kaikessa, huomioi mua ja on ihan hirmuisen kiltti muutenkin, vaikka minä en ole tuota kaikkea ollenkaan ansainnut. Väsyneenä olen ollut ärtynyt ja välillä ihan sopimattomaan sävyyn huomautellut joistain tyhjänpäiväisyyksistä. Voi kun se ei kyllästyisi mun kiukutteluun! Kyllä se menee ohi, kun tämä väsymys vähän taittuu, uskottehan?
  • Perjantai! Viikonloppu! Glögiä! Hyvää ruokaa! Rentoilua! Joulukin tulee kohta (Sen saa sanoa omassa blogissa, vaikka kaikki ei joulusta tykkäiskään, vai mitä?)! Iiih! Eka joululahja onkin jo postissa ja vähän salaa päässäni pohdin, kehtaisinko tänä viikonloppuna jo tehdä ensimmäisen satsin joulutorttujakin :) Mä olen ehdottomasti jouluihminen, jos se jollekin on vielä jäänyt epäselväksi. Ilmeisesti kuitenkin mun unelmajoulu on aika lailla toisenlainen kuin monilla muilla, olen nyt viime aikoina päätellyt. Tosi monet tutut ovat ilmeisesti tottuneet viettämään perhejoulua tai jopa sukujoulua niin, että puoli valtakuntaa kokoontuu yhteen. Mulle sellaiset ajatukset taas ovat ihan huikauhistus-osastoa. Haluan viettää joulua ihan omassa kotonani, rauhassa. Tehdä (ja varsinkin syödä) hyvää ruokaa, katsoa leffoja ja nuuhkia joulukuusta. Löllötellä sohvalla villasukat jaloissa ja nauttia siitä, kun ei tarvitse tehdä mitään. Mutta parisuhteessa nämä toiveet eivät aina osu yksiin ja täytyy tehdä kompromisseja. Tärkeän vuoksi niitä kyllä teen ihan mielelläni, jos silti saan pitää jonkin palasen joulusta sellaisena kuin se minulle on täydellisintä.

    joulupallo.jpg
  • Mä olen NIIN onnellinen, että pakahdun! Ihanaa, kun elämässä on näitä onnellisiakin kausia. Ei haittaa yhtään edes se, että ulkona sataa koko ajan.