Kiitoksia hirmuisesti ihanat, rakkaat pupuset kommenteistanne, lämmittävät sydäntä kovasti! Rupesin kirjoittamaan vastauksia kommenttiraidalle, mutta töherryksestä meinasi tulla niin pitkä, että on ehkä parempi tehdä kokonaan uusi viesti. Tuli varmaan piirun verran turhankin itsesäälikäs tuosta edellisestä kirjoituksestani, mutta antaa olla mokoman, kun kerran tuolta tuntui. Nyt on vähän paremmat fiilikset, tottakai osaksi teidän viestienne vuoksi, mutta muutenkin kuin viinahuurut on päästä alkaneet poistua. Taisin juoda vähän liikaa eilen, ei pitäisi kiskoa itseään tuohon kuntoon. En taida uskaltaa laskea, montako olutta tuli taas kumottua ja virallisesti syytän työkaverin tarjoamaa salmiakkikossua tästä olosta.

Mutta ei taida olla tosiaan mua varten nuo baarit kyllä. Pelkään kännisiä ihmisiä (huolimatta siitä, että itsekin olen) ja hälinää enkä pidä siitä, että siellä on niin paljon leuhkaa porukkaa, jotka vain kulkevat nokka pystyssä. Ei se tuollaista ollut silloin, kun nuorena kävin, silloin oli iloista ja rentoa porukkaa ja tuntemattomienkin kanssa pystyi juttelemaan. Nyt ei olisi tullut mieleenkään. Ehkä vika oli vähän siinäkin, että ensimmäinen paikka, jossa käytiin, oli sellainen vähän keski-ikäisempien menomesta. Ainakin siitä päätellen, että kaikki muut näyttivät olevan vähintään kymmenen vuotta mua vanhempia. Onhan mulla kyllä paljonkin itseäni vanhempia ystäviä, mutta neljä-viiskymppisten miesten kourat puristelemassa takapuoltani eivät ole ihan sitä, mitä elämässäni kaipaan.

Ehdittiin vain kahteen baariin, kun lähdettiin liikenteeseen vasta puolen yön maissa. Jälkimmäinen baari oli vähän mukavampi kokemus kuin ensimmäinen, mutta siellä ei ehdittykään kovin kauaa olla, kun valomerkki jo tuli. Ja heti perään mun bussi.

Onneksi siivosin eilen, niin ei tänään tarvitse. Ei ole niin minkäänlaista kiinnostusta tehdä muuta kuin maata sohvalla ja hylkäsin jo krapulapitsa-ajatuksenkin, kun tajusin, että pitäisi jaksaa ajaa pitsan perässä pyörällä monta metriä. Tai ehkä mä tilaan jostain. Tai ehkä mä vaan kiltisti lämmittelen jotain hernekeittoa täällä kotona.

Hyi mitä viiniröyhtäyksiä. Örp.